
Eltűntek az áruházak polcairól azok a csokimikulások, amelyeket csokoládébevonóból készÃtettek. A Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára szerint ez azért van, mert a magyarok áttértek a minÅ‘ségi csokoládé fogyasztására.
Â
Benke Anna elmondta, hogy csokimikulásból 130 különbözÅ‘ féle van forgalomban, különféle ÃzesÃtésekkel. Kiemelte, hogy már a cukorbetegek, vagy a paleodiétát követÅ‘k is megtalálják a számukra megfelelÅ‘ csokimikulást. A választék nagyon nagy, Ãgy ma már szinte bármilyen étrendet követÅ‘ ehet csokimikulást decemberben. A magyar emberek étkezési szokásait vizsgálva kijelenthetÅ‘, hogy nincs központi helyen az édesség. A statisztikák szerint a napi kalóriabevitelt tekintve csupán a 2-3%-ot teszi ki az édességfogyasztás Magyarországon.
Â
Szaloncukorból hasonlóan széles a kÃnálat, mint csokimikulásból, körülbelül 100 különbözÅ‘ féle kapható az üzletekben. Benke Anna szerint érdemesebb azt a szaloncukrot megvenni, amelyiknek valódi csokoládéból van a bevonata, és a tölteléke is természetes anyagokból készült. A csokoládés édesség tárolására azonban nagy gondot kell fordÃtani, a kakaóvaj ugyanis nagy hÅ‘ingadozásra kicsapódik, és bár ez nem okoz minÅ‘ségi romlást, de nem is lesz tÅ‘le különösen esztétikus a termék.
Forrás
A piaci jelenlét tekintetében a szövetség titkára elmondta, hogy a tavalyi évben a mikulásfigurák 63 százalékát tették ki a szezonális édességek forgalmának. Az ágazat egyébként jól áll, hiszen idén várhatón 200 milliárd forintos forgalmat könyvelhetnek el a végén a gyártók, és ez 5%-os bővülést jelent.
Â
Hiányérzetünk csak a magyar gyártók termékeit illetően lehet, hiszen a magyar édességpiacot minden kétséget kizáróan a külföldi gyártók uralják, övék a piac 80-85%-a. Bár az elmúlt években voltak új beruházások a magyar cégeknél, az ezzel együtt megtörtént felvásárlásoknak köszönhetően azonban az import aránya is növekedett.
És ön mit szeret a legjobban karácsonykor, ha édességről van szó? Szavazzon!